POVEZUJMO SE S SRCEM! svetovni dan srca 1.


datum: 09.09.2021

kategorija: aktualno


POVEZUJMO SE S SRCEM
Piše: Nataša Jan

Bolezni srca in ožilja so najpogostejši vzrok umrljivosti. Zaradi njih po svetu vsako leto prezgodaj izgubi življenje kar 17 milijonov ljudi. Do srčno-žilnih bolezni najpogosteje privedejo: nezdrav način življenja, kajenje, sladkorna bolezen in visok krvni tlak.

Svetovni dan srca, 29. september
slika logotipa svetovni dan srca
Skupaj s Svetovno zvezo za srce (World Heart Federation) letos že dvaindvajsetič zapored obeležujemo SVETOVNI DAN SRCA tudi v Sloveniji. Ob tem dnevu spodbujamo vse ljudi: POVEZUJMO SE S SRCEM.

slika gesla svetovnega dneva srca: POVEZUJMO SE S
Po svetu že leto in pol veljajo strogi ukrepi proti bolezni COVID-19, zato se sedaj še toliko bolj zavedamo pomena svojega zdravja in zdravja svojih bližnjih. Tako sporočilo letošnjega svetovnega dneva srca poudarja priložnost za vse nas: da se povežemo s svojim srcem in za njegovo zdravje skrbimo po vseh svojih močeh. Z uporabo digitalnih tehnologij se lahko kljub COVID -19 povezujemo s srci drugih ljudi, bolniki preko telefonov in računalnika lažje najdejo pot do stika z družinami, prijatelji, drugimi pacienti, zdravniki in negovalci. Nihče se ne bi smel počutiti sam in brez pomoči, ko je ta potrebna, tudi v času epidemije.



slika: POVEZUJMO SE S SVOJIM
Poskrbimo za svoje srce tako, da se prehranjujemo na zdrav, uravnotežen način, ne kadimo, se redno in dovolj gibljemo in sproščamo. Digitalna orodja, kot so aplikacije za telefon, nam lahko pomagajo in nas motivirajo, da ostanemo na pravi poti.

Redno preverjajmo svoje zdravstveno stanje. slika: S SRCEM PREVERJAJ ZDRAVJE SVOJEGA SRCA.

slika: S SRCEM IZBERIMO ZDRAVE ODLOČITVE
Nekaj preprostih sprememb, ki omogočajo, da živimo dlje in bolje:
zmanjšajmo količino zaužitih sladkih pijač in sadnih sokov ter raje izberimo vodo ali nesladkane pijače
zamenjajmo slaščice s sadjem
skušajmo zaužiti pet porcij (približno za eno pest vsake) sadja in zelenjave na dan - lahko v sveži, zamrznjeni, konzervirani ali sušeni obliki
omejimo količino zaužitih alkoholnih pijač v skladu z zdravstvenimi priporočili
izogibajmo se predelanim in predpakiranim živilom, ki pogosto vsebujejo preveč soli, sladkorja in nezdravih maščob


SVETOVNI DAN SRTCA 1.